21 Mart 2013 Perşembe

Köpeğimi Kendim Eğitebilir miyim?

Bir kaç gündür köpüşlerimle çılgınca yürüyoruz, geziyoruz, koşuyoruz. 
Patilerimize kara sular inene kadar dolaşıyoruz. Yetmiyor evde tepişiyoruz. 
Bahar geldi ya kışın mayışıklığını atıyoruz üstümüzden...
Sonuç; yorgun, itaatkar, mutlu köpüşler oluyor. İşime yarıyor. 
Bunca egzersiz sonunda bir dediğimi ikiletmeyen bıcırıklarım oluyor. 
Köpüşlü olmanın en büyük sorumluluğu 
düzenli egzersiz yaptırmak bence... 
Çünkü enerjisi içinde patlayan bir köpüş 
ne doğru dürüst mama tüketir, ne de itaatini gösterir.
Defalarca yazmış olmama rağmen bir kez daha 
söylüyorum ki biz günde en az 3 saat egzersiz yapıyoruz. 
Acıkan ve yorulan köpekler sizi kolay kolay üzmezler.
Irkının gerektirdiği şekilde egzersizini yaptıysa sorun çıkarmayacaktır.

Ama doğru egzersiz yaptırmayan kişiler köpeklerinde 
fazla enerjiye bağlı olarak üste zıplama, 
iştahsızlık, itaatsizlik, kemirme, havlama vb. 
terkedilme sebebi olacak sorunlar yaşar. 
Kimisi terk eder, kimisi bununla yaşamaya çalışır, 
kimisi eğitime gider, kimisi de bunları doğal sanar...
Bunlar kişinin ilgisizliğine bağlı sorunlardır, doğal değildir. 
Düzeltilmelidir.! 
Peki düzeltmeden kasıt nedir? 
- EĞİTİM 
* Bloglar, forumlar, gruplar, kitaplar,
* Pozitif Eğitim Teknikleri,
* Cesar Millan Teknikleri,
* Eğitim çiftlikleri. 

Eğitim öyle bir şeydir ki; kimisine otur komutunu 
yapması yeterken kimisi dans edince eğitimli diye düşünür...
Eğitimin ne olduğundan ziyade kimin nasıl öğrettiği önemlidir.
Köpeğini bir eğitim çiftliğine bırakmış biri olarak şu anki fikrim;
Herkesin kendi köpeğini kendisinin eğitmesidir. 
Uzman desteği alın ama evinizde kendiniz köpeğinize öğretin.!!! 
Eğitmen evinize gelsin, siz taktikleri öğrenin ama 
ne olur hiç bir yere köpeklerinizi bırakmayın. 
Kitaplar, bloglar, ırka özel forumlar, Facebook grupları, 
kitaplar ve Köpeklere Fısıldayan Adam CESAR MİLLAN var.
Artık bilgiye kolayca ulaşabilecek bir dönemdeyiz. 
Araştırmadan, öğrenmeden köpek sahibi 
olmak artık geride kalmış olmalıdır.
İnsanlar köpek sahibi olmadan önce kendini eğitmelidir. 
Eğitim adına köpeğinizi bir yerlere bırakmak hiç çaba sarf etmeden 
o köpeğin size alışmasını ve itaat etmesini beklemek hayaldir. 
Köpek üstünde emeğiniz olmalıdır ki o köpek size sadakat duysun.
Eğitimin evinize geldiği bir çağda yaşıyoruz artık...
Köpeğinizi eğitim alsın diye hiç bir yere bı-rak-ma-yı-nız.
Egzersizini yapmış, doğru taktikleri bilen bir liderle 
muhteşem köpüşlere sahip olabilirsiniz.