21 Mart 2013 Perşembe

Yıldızlı - Sebzeli Konserve Öğünü

Kont ve Likya pazı sevdalısı iki köpüş :) 
 Bense onlara ara öğün
olsun diye evden bir şeyler pişirmeye meraklı bir ebeveyn... 
Hemen tarifimize geçiyorum.
Malzemeler
1 su bardağı yıldız şehriye,
1 su bardağı pirinç,
2-3 tane yaprak pazı,
1 tane orta boy havuç,
1 çay kaşığı sirke,
1 çay kaşığı keten tohumu,
Tercihe göre kuzu etli, balık etli, 
ördekli, hindili ya da tavuk etli
konserve köpek maması.
Yapılışı;
Havucumuzu soyup küp küp kesiyoruz.
Pazı yapraklarını da kesiyoruz. 
Pirinç, kırık pirinç olursa daha hızlı pişecektir.
Yıldız şehriye ve pirinci ekliyoruz.
Pirinç suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
Ocaktan alınca ılımasını bekliyoruz.
Konserve mamamızı ekliyoruz ve karıştırıyoruz.
Köpüşümüze sunmadan önce sirkeyi döküyor 
ve keten tohumunu serpiyoruz.
Annem " Sen keten tohumu yedin mi? Omega3 var bak." 
dese de ben önce köpüşlerime yediriyorum :) 
Onlar iyiyse ben de iyiyim...
Malzemeler köpüşünüzün kilosuna göre azaltıp - çoğaltılabilir. 
* Belirtmek istediğim nokta şu ki; 
bu tür yemeklerde köpeğinize önceden 
denemediyseniz bir kaşık 
yedirip 1 gün gözlemlemenizdir. 
İçeriğindeki besinlerden her hangi birine 
karşı alerjisi ya da duyarlılığı olabilir.
* Kuru mama tüketmede sorun yaşayan 
köpüşler için bu karışımları önermiyorum. 
Çünkü bu özel tat sonrasında köpeğiniz mamayı yemeyebilir. =)
* Veterinerinize evsel gıdalar hakkında mutlaka danışın.!
** Ha ben zaten arada bir bu tür 
evsel öğünler veriyorum diyenler muhakkak deneyin. 
Köpüşünüzün tabağı nasılda tertemiz yaptığını ve 
gözlerindeki mutlu ifadeyi görmeye şaşacaksınız.  =)