12 Mart 2013 Salı

Yulaflı - Sosisli Ödül Kurabiyesi

Kaç aydır evsel ödül maması ödül kurabiyesi 
yapacağım diye tarif araştırıyorum.
Etli olsun, meyveli olsun, kolay malzemeler 
olsun, yağ olmasın, tuz - şeker olmasın diye 
çırpınarak onlarca tarif buldum. 
En sonunda 4-5 malzeme ile denemeye koyuldum. 
Tam istediğim gibi olmasa da çocuklar bayıldılar.
Malzemeler;
6.5 fincan yulaf kepeği

1 çay bardağı tavuk suyu,
1 tane rendelenmiş havuç,
4 tane rendelenmiş sosis.
Yapılışı;
Tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun. 
Şekillendirme konusunda keyfinize 

göre davranabilirsiniz.
 Ben uzun uzun yaptım 
ama siz minik minik tek 
lokmalık toplar da yapabilirsiniz. 
Şekillendirirken hamurun ellerinize 
yapışmaması için avcunuzu su ile ıslatınız.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ya da 
un serpin ve kurabiyeleri tepsiye dizin. 
200 derece fırında ortalama 30 dk. pişirin. 
Hemen fırından çıkarmayın. 
Soğusun hatta kıtır kıtır olsun, kurusun. 
Soğuduktan sonra bir kavanoza koyun. 
Dilediğiniz zaman köpüşünüze verin. 
Ödül maması kullanımı hakkında 

daha detaylı bilgi için tıklayın.