5 Haziran 2012 Salı

* Köpek Sahiplenme Hakkında Bilgiler *

Soru: (Atakan)
- "Merhaba, benim size bir sorum olacak. 
Ben yavru bir Golden Retriever sahiplenmek istiyorum. 
Yaklaşık 2 aylık olması benim için uygundur. 
Ama acaba alım için nereler gibi seçenekler var bilgilendirebilir misiniz?
Bir de saf kan olması karakterinde büyük bir fark yaratıyor mu acaba?"
Cevap:
- Merhaba; Golden Retriever ırkı 
başlangıç için doğru bir seçimdir.  
Özellikle aile ortamında bakılacaksa ideal bir dosttur. 
Ancak Golden Retriever 
ÇOK tüy, ÇOK yemek, ÇOK egzersiz ve ÇOK sevgi demektir. 
Sevgi de problem olmayacağını varsayarak 
beslenme - egzersiz ve bakım konusunda ciddi emek isteyecektir. 
Ayrıca bebeklikten itibaren disiplinli bir lider olmanız esastır. 

* Disiplin, liderlik, beslenme, egzersiz ve bakım konusunda 
bloguma pek çok makale bulunmaktadır. 



Köpek sahiplenmek için 60 günlük (2aylık) yaş idealdir. 
Daha erken yaşta yavru annesinden ayrılmamalıdır. 
Çünkü gerekli beslenme ve eğitim için 60 günlük yaş yetecektir. 



Köpek sahibi olabilmenin pek çok yolu var. 
Anne altı (Ev üretimi), Barınaklar, Pet shoplar, 
Sokaklar ve Üretim Çiftlikleri gibi. 

* Petshoplar aslında seçenekler arasında dahi yer almamalıdır. 
Diğer seçenekler ise daha önce köpek 
sahibi olup olmamanıza göre değişmektedir. 
Daha önce köpek yetiştirdiyseniz barınakları ve 
sokak köpeklerini tercih edebilirsiniz. 
Sokaktan bir can sahiplenmek çok özel bir duygudur.
* Anne altından ve güvenilir bir çiftlikten 
yavru tercih edecekseniz anne - babayı görme imkanınız vardır. 
Anne altından yavru sahiplenmek diğer yöntemlere göre 
daha samimi ve güvenilirdir. 
Anne ve babanın geçmişi hakkında 
daha kolay bilgileye ulaşabilirsiniz. 
Ancak anne altı doğumlarda üretici 
(özellikle anne köpek sahipleri) 
yeterince bilinçli hatta eğitimli olmalıdır. 

* Üretim çiftlikleri içinse; 
ruhsat ve vergi levhasını, diğer köpeklerin durumunu ve 
önceki doğumlardan görselleri istemelisiniz. 

daha önce bu makalemde paylaşmıştım. 

# Sahip olacağınız yavrunu 
saf kan ya da melez olması sizin köpekler hakkındaki 
bilgi seviyeniz ile ilgilidir. 
Saf kan ırkların karekterleri belli olduğu için 
ona göre davranıp eğitilebilir. 
Ancak melez ırklar için bir bilinmezlik söz konusudur. 
Dikkat ederim ki EĞİTİLEMEZ demiyorum. 
Ancak saf kan bir ırka göre zordur. 
Tecrübe gerektirir.

Melez ırklarla beslenme, egzersiz ve 
bakım konusunda da sorun yaşanabilir. 
Ama hiç biri aşılmayacak şeyler değildir.
*** Yavru köpek sahiplendikten sonra 
dikkat edilmesi gerekenler
hakkındaki makalem için tıklayınız.
Sorunuz için çok teşekkür ediyorum.