17 Mayıs 2014 Cumartesi

Müjdeler Olsun.!

Çok meşguldük çok... Neden mi?
Duyduk duymadık demeyin. Kont ve Likya'nın 
dünyanın 7 harikası bebeği oldu. 
Nasıl mı?
Yıllardır Kont psikolojik olarak zarar görür mü? 
Likya doğum öncesi, doğum anı ve doğum sonrası neler yaşar? 
Doğan bebek köpüşler iyi ailelere gidebilir mi? vb. 
endişeler ile hep bu mucizevi anlardan kaçtık. 
Ama Kont ve Likya tüm çabalarımıza rağmen 
22 Şubat 2014 günü aşklarını tescillediler.
Büyük bir endişe, panik ve tedirginlik ile tüm profesyonelliğimi 
kaybedip şok yaşadım. Günlerce atlatamadım. Ultrason muayenesine dek 
gebe değildir belki sevinci ile bekledim. Konusunda uzman veteriner 
hekim profesörlere hayal ürünü korku senaryolarımı danıştım.
Kont ve Likya Türkiye Köpek Irkları Federasyonundan 
secereli, chipli, karneli ve kayıtlı köpüşler 
olmasına rağmen neredeyse gebeliğin son 
15 gününe kadar vazgeçmeyi planladım. Harika 
bir gebelik geçirmiş olmasına rağmen 
defalarca izlediğim halde onlarca doğum videosu 
izledim. Likya'nın göbüşü şişmeye bebekler 
belli olmaya başladıkça gerçekle yüzleştim.
Belki de tadını çıkarmam gereken bir dönemdi 
bu ama bir yandan vizelerim bir yandan 
kızımın hamileliği ile stresli ve gergin bir dönemdi. 
Yukarıda belirttiğim ve daha nice endişelerim ile 2 ay 
boyunca rahat uyku uyuyamadım. Hele son hafta aralıklı sancılar 
oldukça Likya'ma hiç doğru değil ama gözyaşları içinde masaj yaptım. 
Son 5 gün gece hiç uyumadım. Gündüzleri kocaman göbüşlü 
prenses kızımı anneme emanet edip uyuyabildim ancak.
Rahat doğum yapabilmesi için özel bir doğum box'ı yaptırdık. 
Beslenmesinde High Premium mamalar tercih ettik. 
Ek gıdalar ile bolca takviye yaptık. Hatta hiç bir 
konuda ayıramadığım çocuklarımı beraber 
doyurdum. Kont'a da takviye yaptım :) Doğan 
bebeklerin sağlığı ve secere işlemleri için ufak hazırlıklar yaptık.
Tatlı kızım 26 Nisan 2014 sabahı 08.20 da 
Likya'mı 4 aylık yaştan beri tanıyan güzeller 
güzeli veteriner hekim teyzesi Bülkent'in 
ebeliğinde ilk kızını dünyaya getirdi. Sorun vardı.! 
Zaten sabaha karşı saatlerde suyu gelen 
Likya'mın ortalama 2 saat boyunca bebeksiz 
sancısı soruna işaretti. Sorun; bebeğin ilk 
çığlığını bir türlü duyamayışımızdı. Zaten 
şeklende problemli görünüyordu. Aşırı iriydi.!!! 
Hızlıca reanime etmeye başladım. 
 Bülkent ve Likya ise o kısacık 10 dakika sonrası 
saat 08.30 da ilk oğlumuz Alf'i (Koyu Yeşil) dünyaya getirdiler. 
Süt için panik yapan, karamel renkli ve bebeksi yüzlü Alf; 
ilk doğan ama doğum sonuna kadar süte doyamadı. Şapşal.!!!
Sadece 5 dakika sonra saat 08.35 te 2.kızımız Anita (Mor) doğdu. 
Direk Alf' in emdiği memeye dalan iri ve kahve renkli kızımız 
aslında sakin ve olgun karakterliymiş.! :)
Bir anda evimizi saran bebek-köpek karışımı ağlamalarla 
göz yaşlarımızı tutamadık. Bu kez her şey mutluluktandı. 
Ama ellerimdeki bebekte hala ses yoktu. 
Ağlamayı kesip ısrarla dakikalarca uğraştım ancak 
hiç hayat belirtisi göremedik... 
Sanıyorum iriliği ile kardeşleri için yol açtı. 
Tabii durumun tıbbi açıklamaları mevcut ama o bizimle kalamadı.!
Kont ve Likya'mın ilk bebeği iri ve melek 
yüzlü kızımız gitti ama doğum devam ediyordu. 
Pamuk tüylü kızımın kasılmaları, parlak tüylü 
pembe patili iki bebeğin çığlıkları, ilk 
anne sütü kokusu her şey doğaldı. Saat 09.00 da 
aramıza 2.oğlumuz Arthur (Açık Yeşil) katıldı. 
Plesentasından sıyrılıp direk memeyi buluşundan 
afacan oluşu belliydi. Düşünceli bakışları ve açık 
krem renkli tüyleri ile Kont'un kopyası.!!!
Durmadan Likya'mı ve güzel ebemiz 
Bülkent'imi tebrik edişim ve arada bir duvar 
olmasına rağmen Kont'un bebeklerin sesini 
duyması ve Kont'un çıkardığı ilginç 
sesleri bizim duyuşumuz, Likya'nın kulak 
kabartışı ve anlık pozlar yakalayışım ile 
Saat 09.32 de 3. kızımız April (Pembe) geldi. 
Doğduğu andan beri sosyal ve saygılı, bakışları 
aynı babası gibi olan minik kızımız da açık kahve renkliydi.
Aradan geçen zaman kısa kısa kasılmaları 
izletiyordu bize ve cuk cuk emişen pembe 
burunlu bebekleri... Kasılmalar esnasında 
Bülkent'in yaptığı masajlar ile Likya gevşiyordu. 
Saat 10.20 de 4. kızımız Asia (Lila) doğdu. 
Krem-kahve renkli kızımız biraz bekletti bizi 
ama rahat rahat geldi, rahat rahat emdi. Hala da öyle ;)
Bebeklerimizi tanımak ve hatırlamak için 
kurdelalarla renklendirdik. Asia'nınkini takarken 
3.oğlumuz Ares (Mavi) çıkageldi. Her konuda 
Asia'yı takip eden Ares doğarkende emerkende hala takipte :)
Likya'm biraz dinlendi. Masajlar, fotoğraflar devam etti. 
Son öğününü gece yarım yamalak yiyen Likya 
doğumu yakın her gebe gibi sabah hiç bir şey yememişti. 
Bu mola esnasında biraz su içtikten sonra 
Alf ve Anita'nın ilk kakalarını yaptırdı. 
Evet öyle güzel ilgileniyordu ki; ilk doğumu olmasına 
rağmen zardan çıkardı, temizledi, emzirdi ve tuvalet ihtiyaçlarını giderdi.
Kasılmalar durmuyordu, ilgi yine kazandibi Alya'daydı. 
Sarı kurdelalı ve açık krem renkli tüylü Alya 11.48 de kraliçe edasıyla geldi. 
- "Ben süte gitmem.! Süt bana gelsin." havalarında 
ağırdan aldı kendini. Tek amacının ilgi toplamak olduğunu 
neden sonra anladık ve biz de onu üzmedik. 
Likya gibi minyon ve çok kararlı kızımız ile kapanışı yaptık.
Kont ve Likya'mın 7 cücesi oldu.! 
Sadece 3 saat 28 dakika süren normal ve keyifli 
doğum maceramız Likya'ya sarılışımız dönüp 
Kont'u tebrik edişimiz ile son buldu.
Bucak bucak bebeklerimizi ve Likya'yı saklıyoruz. 
Blogum Kont ve Likya'nın olmasına rağmen 
burada da nazar değmesinden korkuyorum; 
paylaşımlarım şimdilik kısıtlı olacak.!
Hepimizin keyfi yerinde, şükürler olsun. 
Satırlarımızı okuyan herkesin dilinden kocaman 
bir MAŞALLAH düşürmesi dileğiyle hoşçakalın...