24 Haziran 2013 Pazartesi

Köpeklerde Diş Taşı Temizliği

Koca bebeğim... İlk göz ağrım ama harbi ağrısın ha :) 
Neyse ki bu sefer çürük dişlerin dışında
yeni bir numara yapmadın. 
Yani kulak ve diş operasyonun sorunsuz geçti ki kulağının 
içindeki garip siyah tabakanın altından hiç bir şey çıkmadı. 
Diş taşların temizlendi ufak tefek çürükler hariç sorun yok. 
Çürüklerin de daha sonra tedavi olacak. Ha bir de
Aynı gün uyandın ya benden mutlusu yok...

Ah be Kont mıymıntı ve iştahsız tavırların yüzünde yediğin 

tüm ek gıdalar başlangıçtaki (yani henüz sen gençken) 

cahil hallerim ile birleşince bu kireçimsi kalın tabaka 

halindeki diş taşların beni hem üzüyor hem de yoruyordu. 

Bu operasyonu geçirme diye ne yaptıysam başarılı olamadım. 

En sonunda oldun işte artık dişlerin tertemiz :) 
O güne dönecek olursak sabah kahvaltısı yapmadan doğru 
vet.imize gittik. Saat 10.20'de hafif dozlu sakinleştirici iğnesini 
olan Kontini ilk 5 dakika içinde kontrolünü kaybedip yattı. 

Yaklaşık 20 dakika içinde ise tamamen uyudu. Operasyona
 başlandı ve ortalama 45 dakikası komple dişler için harcandı 

son 10 dakika ise kulak bakımınındı. Kulaklar temiz çıkınca 
gerçekten rahatladım. Ama asıl merakım sağsalim uyanmasıydı. 
Operasyon 11.35'te bitti. Hemen sonra uyanma belirtileri başladı. 
Eve döndük, yürüyebiliyor olmasına rağmen 
dizime başını yaslayıp yatan resmen anın 
keyfini çıkartan bir Kont vardı kucağımda :) 
Farkında olsam da ses etmedim saat 15.00'e kadar 
başında bekledim. Çünkü yanından ayrıldığım an yarım 
yamalak basan patileriyle paytak paytak peşimden geldi. 
Ben de oturdum. Saat 16.00 gibi ilk suyunu içti. 
İstifra etmemesi gerektiği için o saate kadar ara ara sadece 
dudaklarını 
ıslattım. Hava da şansımıza aşırı sıcaktı, en iyi taktik olan 
buz torbalarımız ile serinledik o vakte dek... 

Akşamüstüne doğru hafif bir yoğurt çorbası yedirdim. 
Ayaklandı şükür ki yedikten sonra ayaklandı sarı tüylüm. 
Likya'nın da desteği büyüktü. Asıl ayaklanması onu görünce 
oldu çünkü :) Ben farkında değilim ama 
bunlar resmen aşuk ile maşuk olmuşlar...

Her neyse ertesi sabah kuru mamasını rahatlıkla tüketen, 
dışkısı çok hafif ishalli ama enerjisi ve su tüketimi gayet 
normal bir Kont vardı karşımda... Nasıl dualar ettim anlatamam. 
Ana yüreği işte basit bir işlemdi belki ama insan üzülüyor. 
Şimdi bir hafta boyunca ilaçlarımızı kullanıp yeniden 
kontrole gideceğiz. Bu arada da artık zaten dikkat ettiğim 
dişlerine daha çok dikkat edeceğim. 

Lütfen siz de köpüşünüzün ve kendi diş sağlığınıza özen gösterin. 

Diş sağlığı ile ilgili Kopeklerde Diş Sağlığı adlı makalemi gözden geçirebilirsiniz.