25 Temmuz 2012 Çarşamba

Çift Köpek ile Yürüyüş Eğitimi

Kont ile eğitim konusunda neredeyse tüm problemlerimizi çözdüğümüzde Likya'ya yuva olduk. Likya büyürken bana eğitim konusunda hiç zorluk çıkarmadı. Yürüyüş konusunda dahi çalışmalarımız çok kısa sürdü. 

Ancak ben kendime olan güvensizliğimden yani " Dışarıda ikisini bir nasıl kontrol ederim?" sorusundan kaçtığım için uzun süre Kont ve Likya' yı beraber yürüyüşe çıkartamadım.

Likya 1 yaşına girdikten sonra ve yaz ayının gelmesi ile biz yaklaşık iki aydır birlikte yürüyüşlere çıkıyoruz. 

Beraber yürümeleri bana ve onlara
çok şey kattı. 
Evde kalanı merak etmiyorum, kendime olan özgüvenim yükseldi. Hem sağımı hem de solumu kontrol etmeyi ve artık çok daha dikkatli olmam gerektiğini öğrendim.

Onlara kattıkları ise sürü olduklarını iyice anladılar. Her istedikleri yöne gidemeyeceklerini ikisinin de tek bir lideri (ben) olduğumu öğrendiler. 
Eklemek istediğim bir noktada enerjilerinin dengelenmiş olması oldu. Ben önce birini sonra birini çıkartıyordum yürüyüşe buda birinin enerjik ötekinin yorgun olması demek oluyordu. Artık aynı km. 'yi yürüyorlar ve yorgunlukları eşit oluyor. 

Bu yürüyüş için özel bir tasma aldım; çiftli tasma videoda bahsettiğim şekilde takıyorum. Egzersizlerimiz artık daha bir keyifli oluyor :) 



İşte yürüyüşlerimizin püf noktaları ile birlikte sizler için bir kesit;