10 Ocak 2013 Perşembe

Balık ve Faydası


Uzun süredir yemek tarifi vermiyordum. 
Aslında uzun süredir makale yazamıyordum. 
Çünkü henüz atlattığım vizeler ve yaklaşan finaller ile uğraşmaktayım. 
Aynı zamanda çok yakın bir tarihte Kont ile katılacak olduğumuz 
Köpek Irkları Federasyonunun düzenlediği yarışmaya hazırlanmaktayız. 
Bu süreçte makalelerim biraz gecikti. 
Şimdi tam mevsiminde olduğumuz BALIK
tan bahsedeceğim. 
Eylül ayından beri Kont ve Likya ile haftada 3 gün balık tüketiyoruz. 
Balık köpekler için çok faydalı bir et çeşididir. 
Özellikle tüy sağlığı için balık neredeyse 1 numaralı gıdadır. 
Balığı bu kadar sık tüketmeye başladığımızdan beri 
Kont ve Likya 'nın tüylerinde gözle görülür bir fark doğdu. 
Dökülmüyor, parlaklık hat safhada ve gayet hoş bir şekilde uzuyor. 
Kış ayında olmamızın da etkisi ile elbette daha kalın tüyleri var 
ama balığın etkisi yadsınamayacak kadar büyük oldu. 
Balığı haşlanmış olarak tüketiyoruz. 
Zaten kızarmış hiç bir şey vermiyorum.
Onlar için faydalı olan kısmı en çok barındıran balık çeşitleri;
Hamsi ve alabalıktır.
Haşlayıp, kılçıklarını çıkartıp, makarna veya pirinç ile ya da ekmek ile veriyorum.
Eğer köpeğiniz kuru mama tüketme problemi yaşamıyorsa 
bu karışımları bizler gibi tüketebilirsiniz. 
Tabii her zaman söylediğim gibi veterinerinize lütfen danışın.! 
Köpeğinize tahıl içerikli gıdalar vermek istemiyorsanız 
balığa hiç bir şey karıştırmadan da verebilirsiniz. 
Ben öğün olarak tüketmelerini yeğliyorum.
Karar sizin :)