4 Eylül 2012 Salı

Köpek Dışkısı ve Sosyal Davranışlar

Sabahın erken saatleri... 
Kont ile yürüşteyiz. 
Kont tuvaletini yapıyor ve ben poşet ile alıyorum.
Adamın Biri: 
- " Maşallah pek yakışıklı (Bir eliyle Kont 'u seviyor.) 
Bir şey söylemek istiyorum size, alınmazsanız... "
Ben: 

- " Tabii. " 
Adamın Biri: 

- " Bu kaka poşetlerinizi siyah yapsanız, 
böyle çok mide bulandırıcı görünüyor da... "
Ben: (Gülümseyerek) 

- " Onu köpeklerinin dışkılarını toplamayan insanlara söyleseniz? 
Sonra üstüne basılıyor bence o daha mide bulandırıcı değil mi? B
en yine her seferinde topluyorum 3 metre ötedeki çöpe atacağım zaten. 
Ayrıca 3 tane köpeğim var, 
sabah - akşam rengarenk poşet nasıl bulayım ben onlara? " 
Adamın Biri: 

- " Haklısınız. Doğru söylüyorsunuz." Der ve ben:
- " Kolay gelsin." diyerek uzaklaşırım.
Her yerde her gün tebrik alıyorken 
bu komik adam bana bir bahane bulamayınca 
poşetimizin rengine takıyor.  
İnsanları anlamak gerçekten zor! 
Onca insan var poşetsiz gezen, köpeğinin dışkısını yerde bırakanlar... 

Onlar uyarılmalı asıl.
Tek bir defa bile sokakta köpüşlerimin dışkılarını bırakmadım. 
Çünkü bu bir sorumluluktur. 
Ayrıca köpeklere taparcasına sevmeme rağmen ben dahi 
bir dışkıya bastığımı hayal edemiyorum... 
Ne olursa olsun bu işlemi yapmalı, dışkıyı yerden almalıyız. 
Olayın gerçekten sadece pis boyutu yok. 
Bu köpekleri sevdirmek içinde insanlık için büyük bir adımdır. 
Yollarda ve caddelerde köpek kakası görmek bence 
büyük bir cehalete ve pisliğe işarettir. 
Ülkenin bulunduğu konumu belli etmektedir. 
Şimdi çoğu kişi: 

- " Ee sokak köpekleri de yapıyor." Diyecek. 
Sokaklar onlar için uygun yerler değil ki... 
Hiç bir canlı yuvasız ve başıboş gezmemeli sorun burada başlıyor zaten!!! 
İnsanlık onların doğal yaşamlarını yok edip kendine ait alanlar yapıyor, 
betonlar döküyor sonra sorun yine o canlar oluyor. 
Dikkat ediyorum. 
Kimse mahallesinde köpek istemiyor, 
kedi istemiyor, çocuk istemiyor, gürültü istemiyor. 
Haklı oldukları kısımlar yok değil. 

O haklı oldukları kısmı değiştirmek, yok etmek 
biz köpek sahiplerinin elindedir. 
Herkes kendi köpeğinin dışkısını poşetleyip atsa en azından 
biz kendi mahallemizden başlamış, 
hayvanlarla yaşamanın kötü olmadığını kanıksatmış oluruz. 
Ben kendi köpeklerimin dışkılarını toplamak için normal bir poşeti alıp
 elime geçirip dışkıyı alıp poşeti ters yüz yapıp ağzını bağlayıp
 çöpe atarak bu işlemi çok pratik ve temiz bir şekilde yapıyorum. 
1. adım
2.adım

3. adım


Bu sosyal bir sorumluluktur. 
İşin sağlık boyutu oldukça kötü durumdadır. 
Köpeğiniz dışkıladı, siz almadınız. 
Dışkı bir kaç gün içinde çok garip bir hal alarak 
mikrop, 
parazit üretmeye başlıyor. 

Bunu koklayan köpekler (sağlıklı bile olsa) hastalık kapabilirler. 
Sizinki düzenli aşı ve parazit uygulamasına tabi tutuluyor ve 
korunuyor olabilir ancak bazı sorumsuzlar (!) 
aşı programı bitmeden yavrularını sokağa bırakıyorlar. 
Bu yavru bu dışkıyı koklayarak şifayı kapıyor. 

Yine köpeklerinizin diğer köpeklerin dışkılarını koklamasına izin vermeyin. 
Kimileri köpeklerinin iç parazit uygulamalarını önemsemiyor ve 
köpek parazitli olarak dışkılıyor. Bu da hastalık saçan 
bir durumdur, parazitler koklayarak dahi bulaşabilir. 
Kendi köpeklerinize karşı tedbirli olun. Aşı ve parazitlerini aksatmayın. 
Dikkat etmesi gereken bu sorumluluğu alması gereken o 
ya da bu değil köpek sahibinin ta kendisidir. 

Etraftan bakanlar " Nasıl dokunuyorsun ona ıyyy... " bakışları atabilir ama 
siz hiç kimseye aldırmadan bu işlemi yapın. 
Çünkü önce kendiniz ve köpeğiniz için 
sonra da doğa ve diğer hayvanlar için bunu yapın. 

"İnsanlar ne der?" diye önemsemeyin. 
Çünkü onlar hep diyecek bir şey buluyorlar  
 Tıpkı benim sabah yaşadığım poşetin rengini beğenmeme durumu gibi... 


Bu işlemi basit bir poşetle yapacağınız gibi bahçe ortamındaysanız 

bir süpürge ve kürek/ faraş yardımıyla alabilirsiniz. 
Ya da bu iş için özel olarak üretilmiş 10'lu 20'li 
paketlerde satılan özel poşetler var. 
Bu poşetler köpeğinizin tasmasına asılabiliyor. 
Yani siz yeter ki alın. 
Kimsenin size toplamıyorsunuz diye laf etmesine,
 canınızı sıkmasına izin vermeden toplayın. 
Şükür ki şu ana kadar hep tebrik aldım. 
Darısı başınıza...