24 Eylül 2012 Pazartesi

3 Köpek 1 Kedi Sahibi Güzel İnsan

- Merhaba Kübra Hanım sizi biraz tanıyabilir miyiz? 
22 Yaşındayım, hayvanları çok seviyorum. 
Önceden köpeklerden korkan ben, şimdi bu sevgiye sahibim diye şükrediyorum. 
 Köpeklerim ve kendim için hedeflerim
var. 
Açık öğretimden laborant ve veteriner sağlık bölümü okumaya başladım. 
Allah nasip ederse gerçekleştirmek istiyorum.
- Hayvanlara karşı olan sevginizin geçmişi nedir, nasıl başladı?
Çocukluğumdan kalma içimde hayvan sevgisi vardı. 

Fakat elleyip sevemezdim, hem korktuğum hem de huylandığım için.. 
2009 yılının Şubat ayında Pati hayatıma girdi. 
Açıkcası gelmesine hiç taraftar değildim.  
Pati bize sokaktan geldi, onun da 
sıkılıp atılan diğer köpekler gibi hayat hikayesi vardı.  
Geldiğinde çok hasta zayıflıktan kaburgası çıkmış bir şekildeydi. 
Hemen veterinere götürüp tedavi ettirdik. 
Kimlik çıkardığımızda sahip olarak ismimi yazdırdık. 
O gün benim onu sahiplenmemle hayat hikayemiz başladı.
 - İki dişi bir erkek köpeğiniz var.  Bir de kediniz var. 
Onlara nasıl yuvanızı açtınız? Nereden sahiplendiniz?
Pati’nin yavrusu Gofret; 14.05.2010 yılında ilk yavru olarak dünyaya geldi. 

Pati kızıl renk olduğu için açık renkteki golden’lara ayrı hayranlık besliyordum. 
Gofret, ilk doğduğu an;
 - "Bu bizim! " dedim. Ve öyle de oldu..  
Sarı; ise yaklaşık 2 yıl önce çocukların getirmesiyle ve 
benim beslememle bizim ailemize katıldı. 
Kedimizi yavru olarak bulduk, 
küçücük bir şeydi bizden çok korkuyordu. 

Bir hayvanı beslediğiniz an onu sahipleniyorsanız, 
ertesi gün de gönül rahatlığıyla yediklerini görmek insana huzur mutluluk veriyor. 
Sarı ve kedimiz Pamuk bu şekilde hayatımıza girdi.
- Onlarla bir gününüz nasıl geçiyor? Neler yapıyorsunuz? 
Sabah erkenden kalkan biri değilim, 
o yüzden onlar benim düzenime alıştı. Ben de aynı şekilde..  
Uyanır uyanmaz kalvaltımı yapmadan onları bahçeye çıkarıyorum. 
Oyunlar oynayarak, ilgilenerek bahçemizde vakit geçiriyoruz.
 - Köpeklerinizin arasındaki ilişki nasıl? Anlaşabiliyorlar mı? 
Pati'de değişik bir huy vardır. 
Kolay kolay hiçbir köpekle oynamaz. 
Sadece ve sadece oğlu Gofret  ile oyunlar oynar. 
 Bu yüzden Pati, Sarı kıza karşı oldukça mesafeli 
onunla asla oyun oynamaz, mamasını paylaşmaz. 
Gofret ise, annesi ve Sarı'yla inanılmaz güzel şekilde anlaşıyor.  
Sarı sokö bir kız olduğu için oyunları biraz sert olabiliyor. 
Bizimkilere aşık gibi dışarda yürüyüşe çıktığımızda korumacıdır özellikle bizlere karşı.

- Üç köpek ve bir kediye tek başınıza bakıyorsunuz? 
Maddi ve manevi zorlukları nelerdir? 
Olmaz mı? Oluyor elbet... 
Ailemden fazla destek isteyen biri değilim. 
Maddi manevi her şeylerini tek başıma üstlendim.  
Zor günümde olsa bile, Allah bir yerden bize kapı açıyor. 
O yüzden, şükretmeyi bilmek gerekir.
- Sokaktan köpek sahiplenme konusundaki düşünceleriniz nelerdir? 
Sokaktan ya da barınaktan bir evlat sahiplenmek inanılmaz bir duygudur. 
Dışarıda yaşayanlar o kadar çaresiz ki elinden tuttuğunuz an 
sizi benimsemeleri, sahiplenmesi çok güzel duygudur. 
Şunu da belirtmek isterim, her aile bireyi sokaktan bir can sahiplenseydi 
sokakta bir sokak köpeği görmezdik.. 
Ne yazık ki, gün geçtikçe çoğalmaktalar...
 En çok üzüldüğüm  şey, aç - susuz hayata karşı mücadele etmeleri... 
Umarım bir gün sokaktaki canlara bir çare bulurlar. 
- İlk köpeğiniz Pati 'nin doğum yaptığı sırada neler yaşadınız? 
Yavruların durumu ne oldu? 
Pati ve bizler için doğum öncesi ve sonrası stresli oldu. Çok zor günler yaşadık. 
İlk doğumu biraz daha zor oldu, Gofret doğduktan sonra 
Pati tecrübesiz olduğu için göbek bağında inanılmaz kanama oldu. 
Baticon ile zar zor durdurmuştuk. 
Ancak 2. ve 3. yavrular sağlıklı bir şekilde dünyaya geldiler. 
Son yavrumuz, anne karnında sanırım daha önceden ölmüştü. 
Doğduğunda yeşil bir kesenin içerisinde doğmuştu. 
Onun ölümü bizi ve Pati ’yi inanılmaz üzdü.
Bir gün yavrusunu yanından alamadık, 
ertesi gün öldüğünü kabullendikten sonra aldık. 
Doğum anı ve sonrasında yavrularla ilgilenmek beni inanılmaz yordu. 
Çok zor günler yaşadım, bir o kadarda güzeldi onlarla uğraşmak...
Yavrulardan biri Beykoz 'da bir ailenin bahçeli evlerinde gül gibi bakılıyor. İsmi de Karamel. 
 - Dişi köpek ile erkek köpek arasındaki farkları gayet iyi biliyorsunuz, 
köpek sahiplenecek kişilere öneriniz ne olurdu?
Her zaman söylerim, dişilere kurban olayım diye :)
Dişiler bana göre çok uysal sahipleri ile arasındaki bağ çok farklı... 
Erkek köpeklerde aynı şekilde, şayet dışarıda erkek köpeklere karşı 
baskın oldukları için durumu zorlaştırabiliyor.
- Teşekkür ederiz. Güzel bir röportaj oldu. 

Sizin gibi duyarlı hayvan severler bulmak gerçekten zor. 
Sizi tebrik ederiz. Sağlık ve kolaylık diliyoruz.  
Biz teşekkür ederiz, tüm evcil dost sahiplerine sevgilerimizi iletiyoruz....