1 Mayıs 2012 Salı

Köpüşler İçin Sebzeli Çorba Tarifi

Golden Retriever Kont ve Likya ile sizler için farklı tatlar denemeye devam ediyoruz . 
Çoğu zaman ana yemek tarzı tarifler paylaşmıştık. 
Bu kez çorba tarifi ile karşınızdayız . 


Malzemeler:


- 1 adet orta boy patates,
- 1 adet orta boy kabak,
- 3 adet küçük boy yeşil biber,

- 4 yemek kaşığı kırmızı mercimek,
- 4 yemek kaşığı bulgur,
- Yarım paket makar
na.



Yapılışı:

Kabak ve patates küp küp
doğrayın. Biberleri ince ince doğrayın. Tencereye mercimek, patatesler, kabaklar, biberler, bulgur ve makarnayı koyun.  Üstüne kaynamış
su koyun.
Sık sık kontrol edin ki bulgur suyunu çekip çorba dibini tutabilir. Patatesler pişene kadar gerekirse su ilave edin. Pişince ocaktan alın. :)



Bir önceki tarifimiz olan  Yeşil Mercimekli ara öğün tarifimizde mercimekleri dışkılarında aynen gördüğüm için bu kez çorbayı blenderdan geçirmeyi düşündüm.

Çok da iyi etmişim. Çorbanın kıvamı harika oldu. Yani çorba piştikten sonra blenderdan geçiriyoruz. 






Ilık bir şekilde servis ediyoruz. 

Kont bayılsa da Likya pek sevmedi sanıyorum etsiz olduğu için :) 


Üzerine yağsız - tuzsuz lor peyniri serperek servis ettim ve kızım da bayılarak yedi.


* Belirtmek istediğim nokta şu ki; bu tür yemeklerde köpeğinize önceden denemediyseniz bir kaşık yedirip 1 gün gözlemlemenizdir. İçeriğindeki besinlerden her hangi birine karşı allerjisi ya da duyarlılığı olabilir.

* Kuru mama tüketmede sorun yaşayan köpüşler için bu karışımları önermiyorum. Çünkü bu özel tat sonrasında köpeğiniz mamayı yemeyebilir. =)

* Veterinerinize evsel gıdalar hakkında mutlaka danışın.!

** "Ha ben zaten arada bir bu tür evsel öğünler veriyorum." diyenler muhakkak deneyin.  =) Afiyet olsun. 

Golden Retriever Kont