16 Nisan 2012 Pazartesi

Okan Can Bademci İle Blog Sayfamız Hakkındaki Keyifli Bir Röportajımız


Golden Retriever Kont ve Likya
Okan Can Bademci blog yazarları ve blogları hakkında röportajlar yapan bir blog yazarı. 

Geçen hafta aldığım mail üzerine benim ve blogum hakkında 
röportaj yapmak istediğini söyledi. Ve ben de kabul ettim. 
Gayet içime sinen bir röportaj oldu. =)
Röportajımız için buraya tıklayabilirsiniz.

Ayrıca bu gün doğum günüm olması da çok hoş denk geldi, 
bana güzel bir hediye oldu. Sayın Bademci' nin web sayfası için tıklayınız.


İşte röportajımızı sizler için paylaşıyorum: 


- Merhaba, ilk önce kısaca sizi tanıyabilir miyiz?

16 Nisan 1990 İzmir doğumluyum. Ailesine ve evine bağlı, 
yazmayı – dinlemeyi seven, doğa aşığı biriyim.  Liseden sonraki 2 yıl 
hem özel sektörde çalıştım hem de  açık öğretim fakültesinde 
Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü okudum. Fakat 12 Ekim 2010 Salı günü 
hayatıma giren yavru bir Golden Retriever ile hayatım değişti. 
Şu an Veterinerlik bölümü için 2012 YGS sınav sonucumu bekliyorum. 
Aynı zamanda Aydın ilinde sokak ve barınak hayvanlarını koruma adına 
gönüllü olarak bir dernekte çalışıyorum.

                                                                            
- Bilmeyenler için blogunuzun içeriğinden bahseder misiniz?
Blog sayfamı oluşturmadan önce çok düşündüm. Köpekler 
hakkında bir çok yerde doğrusuyla yanlışıyla fazlaca bilgi var. 
Köpeklerim pardon ben köpek diyemiyorum =) çocuklarım; 
Kont ve Likya ile ilgili yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak 
köpekler hakkındaki tüm bilgileri ve kişisel

anılarımızı toparlamak istedim. Tüm köpek ırkları için faydalı olabilecek 
bilgileri henüz çok yeni olmakla birlikte hayvan severlere sunuyorum / sunacağım.


- Blogunuzun isminden de anlayacağımız gibi Kont ve Likya isimli iki köpeğiniz var. 
Peki Kont ve Likya' nın sizinle tanışması nasıl oldu? Bir hikayeniz var mı?
Köpeklerden korkarak geçirdiğim çocukluğuma rağmen köpekleri çok seven bir babam var. 
Babacığımın 22 yıllık ısrarlarına dayanamayan anneciğim pes eder. 
Ve sonradan gerçeklerini öğrendiğim petshopların birinden Kont’u alırız. 
Kont ile köpeklere alışan ben ve kardeşim öylesine bağlanırız ki 
yılların acısını çıkartırcasına Kont’un doğum gününde bir eğitim ve üretim 
çiftliğinden kızımız Likya’ yı almaya karar veririz.

Her gün “ İyi ki de varlar.” diyorum.


- Blogunuzda Kont ve Likya ile yaşadığınız tecrübeleri hayvan 
sahipleri ile paylaşıyorsunuz. Peki Kont ya da Likya ile yaşadığınız 
en acı ve en tatlı tecrübenizi paylaşır  mısınız?

En acı tecrübem;

Kont ile bir çok rahatsızlık yaşadık. Petshoptan aldığımız için aşıları eksikti ve 
Parvo Virüs (Kanlı İshal) hastalığına yakalanmıştı. Onu 3 gün boyunca 
kucağımda veteriner kliniğe götürmek çok üzücüydü. Biliyorsunuz ki 
Parvo Virüs ölümcül bir hastalıktır. Kurtarılma oranı düşüktür. 
Bu endişe ile onu her gün serum için doktora götürmek bana çok acı vermişti.
Neyse ki kurtuldu. Bir cana bir dosta böylesine bağlıyken kaybetmeye böyle yaklaşmak kötü bir tecrübe…

Golden Retriever kont ve Likya
En tatlı tecrübem;

Açıkcası Kont ve Likya beni her an mutlu edebilme potansiyeline 
sahip onlarla geçirdiğim her an güzel. Aslında köpeklerle, 
hayvanlarla, doğayla geçirilen her an çok güzel… 
Ancak beni en çok gururlandırdıkları an katıldığımız yarışmalarda aldıkları 
güzel dereceler, başarılar ve geleceğimiz olan çocuklara hayvan sevgisi 
aşılamak adına dernek olarak gittiğimiz seminerlerde çocuklarla olan 
pozitif iletişimleri oluyor. Çocukların temas ettiği an değişen dünyaları 
içlerindeki saf hayvan sevgisini görmek çok huzur verici. =) 
Golden Retriever Kont ve Likya

- Blogunuza bakınca sevginin sadece insanlara karşı hissedilen 
bir duygu olmadığını anlıyorum. Belli ki sizde benim gibi hayvan seversiniz. 
Sizce kişilere hayvan sevgisi neler kazandırıyor?
Kesinlikle öyle. Sevgi özellikle hayvanlara ve doğaya duyulan 
sevgi bence iç huzurun gizli anahtarıdır. Hep derler: “ Hayvanları sevmeyen insanları sevemez.” Diye.

Çok doğru hayvan sevgisi çocukluktan başlayan bir sevgi olabildiği 
gibi benim gibi üstü kalın bir örtüyle de örtülmüş olabilir.
 Önemli olan bu sevgiyi bir gün bir yerde ortaya çıkartıp yaşayabilmektir. 
Her şey bir yana sevmiyorsak bile saygı duyabilmek önemlidir.
Hayvan sevgisine sahipseniz doğayı koruyan, merhametli ve vicdanlı, 
evinizde artan yemek ile bir kap suyu sokaktaki kediden 
köpekten esirgemeyen sorumlu bir bireysiniz demektir.


- Şöyle bir bakınca zamanınızın çoğunu Kont ve Likya'ya ayırıyorsunuz. 
Bu durumun size, yaşamınızda kaybettirdikleri var mı?
Doğru bir tespit =) Neredeyse tüm vaktim onlarla geçiyor elbette 
derslerime ve kendime vakit ayırıyorum ama dediğiniz gibi genel olarak 
Kont ve Likya ile birlikteyim. Ancak ben onlarla öyle mutluyum ki bana göre 
kaybetmek yerine kazandığım pek çok şey var. Yaşıtlarım gibi gezemiyorum 
belki ama hayata bakış açım değişti, bambaşka bir sosyallik kazandım.

Gerçek dostluğun ne olduğunu, iki köpeğim olduğu için aralarındaki 
(insanlarda bulunmayan) saygıyı, sevgiyi ve ilgiyi öğreniyorum. 
İkisi de benim hayatıma sayısız güzellikler kattılar. 
Üstelik köpek diyip geçmemeli. Kont ve Likya bana geldiklerinde 
2 aylık yaştalardı. Bakımları sanıldığı kadar kolay değil. Ciddi emek gerektiriyorlar, bilirsiniz. =)


- Kont ve Likya'nın bir blogu var. Kont ve Likya' nın bir Facebook 
sayfası da var.Peki sizi Kont ve Likya kitap yazmaya teşvik ediyor mu?
Hayatım hayvanlarla özellikle köpeklerle o kadar dolu ki, 
bir çok koldan insanları bilinçlendirmek için çırpınıyorum. 
Golden Retriever ırkından yola çıkarak ırklar hakkında, soköler 
(sokak köpekleri) hakkında halkı bilinçlendirmek onlarla yaşamayı 
kabullenebilmek adına şimdilik kitap olmasa da kısa kısa pratik bilgiler içeren bir el kitabı projem var.

- Bildiğiniz gibi bizimde minik bir Golden Retriever kızımız var. 
Sizi biz de takip ediyoruz. Blogunuz sayesinde yapmamız gereken 
yeni şeyler öğreniyoruz. Yazmaya devam edin, takipteyiz. 
Güzel cevaplarınız için teşekkür ederim. Kont ve Likya' ya sizinle 
birlikte uzun, sağlıklı, mutlu yaşam dilerim.
Çok teşekkür ediyorum. Köpek yetiştirmek sanattır. 
Doğru yöntemlerle yetiştirilmiş bir köpek ile gerçek bir dostluk yaşanabilir. 
Umarım siz de kızınız Şiva ile çok keyifli bir ömür geçirirsiniz. 
Kont ve Likya bu güzel röportaj için sizlere pati sallıyorlar…