12 Mart 2012 Pazartesi

Golden Retriever Rafet ve Yusuf :)

Evet, Golden Retriever bir köpüş Rafet ve sahibi Yusuf yanlış duymadınız. 
Onlar ismen en komik çift... :) 
Komik olmalarının yanında yaşadıkları bir kaç problemi 
dile getirmişlerdi. Rafet 6 aylık yaşta iken olumsuz davranışlar 
sergiliyormuş. Yusuf ise onu sokağa atmak, terk etmek yerine 
çözümler arıyor. İşte Yusuf' un yakarışları ve iki Golden Retriever ile yaşayan benim önerilerim;
Golden Retriever Rafet
Yusuf :
-  """ Arkadaşlar bugün aldığım kararla Rafet'le olan ilişkime sil baştan yapıyorum.

Artık inanılmaz derecede kötüleşti aramız.Elimi ısırmaya başladı. 

Dişleri kaşındığı için falan değil,bildiğin hırkamın koluna yapışıp, 
koparmaya çalışdı.Zaten ayağıma cinsel hareketler de yapıyordu. 

Burnunun oralara üfleyince huylanırdı, artık sinirleniyor öyle yapınca.


İlk geldiği zamanlar çok hareketsizdi o yüzden bazı taşkınlıklarında 

kızmadık,müsaade ettik devam etmesine.Ancak artık kontrolden çıktı.
Bildiği birkaç komut var zaten onları da yapmıyor artık.
En basitinden otur dediğimde bile oturmuyor.
Aslında oturacak ama aklı beni dinlemekte değil,bana saldırma peşinde.

Hem eğitimi sırasında birkaç büyük hata yaptım, örn;
Adını tam olarak bilmiyor çünkü çok az sesleniyorum adıyla 
daha çok, oğlum, kanka gibi laflarla hitap ediyorum.
Sanırım bu yüzden öğrenemedi adını.

Bu yüzden her şeye yeniden başlamak istiyorum.

Ancak fazla bir fikrim de yok. Ama her yöntemi denemek istiyorum.
Sanırım beni patron olarak görmüyor, hatta bazen düşman olarak görüyor gibi geliyor.

İşte tüm bu sebeplerden dolayı,yeniden bir diyalog kurmak istiyorum.
Aklınıza ne gelirse söyleyebilirsiniz.En ufak bir öneriye dahi ihtiyacım var.
Yardımcı olmaya çalışan herkese şimdiden teşekkür ederim... """
Golden Retriever Rafet

Cemre : 
"""   En başta şu "yanına gidince yine beni sinir edecek" modundan çık!
Tasma takıp seni çekiştirmeden ne kadar süre yürüyorsunuz?
Bunu sormamın sebebi şu;
Köpek çekiştirmeden sahibi ile yürüdüğünde liderliğin 

en büyük adımı atılmış oluyor. Bunu her gün tekrarlamak 
yürüyüş sırasında çekiştirmemesi, yerden bir şeyler yememesi, 
insanlara ve sokaktaki nesnelere karşı korkak ya da 
agresif davranmaması senin istediğin yönde olması gerektiği 
gibi yürümesi "sen benim liderimsin" in baş  adımıdır.

İkincisi ise tasma takarken, mama verirken, oyun oynarken, 

çağırdığında tüm komutlarını dinlemesi gerekiyor. 
"Attığımda getirmiyor."  "Getirse de vermiyor." bunlar birer sorun. 
Ama bunlar sadece senin sorunun değil hepimiz geçtik 

bu aşamalardan ki ben ikinci kez yeniden yaşıyorum... 
Sorunu büyütme! Kendini yıpratma, bebeklikten anca çıkıyor çok normal bu ergen hareketler.

Gün içinde bir saat bir buçuk saat yetmiyor anlaşılan 

Rafet' e, iki saate çıkart onunla geçirdiğin süreyi. 
Bana kalırsa daha çok eğitim çalış ama sıkmadan. 
Eğlenirken öğretme vardır, öyle yapın mesela ben bırak 
komutunu oyun oynarken öğrettim, topu atardım getirirdi ama bırakmazdı. 
Ağzında getirdiği topla beklerken ikinci bir topu gösterdim ve 
ikinciyi almak için illa ki bırakıyordu ağzındakini.

Yemekleri esnasında senin komutunla yemeğe başlaması da çok önemlidir. 
 
Kont ve Likya için ben de oyun arkadaşıyım ama dur dediğim 

an dururlar bence arkadaştan lider olmaz diye bir şey yok, 
sana saygı duymasını sağlamak için önce egzersizlerini tam 
yerine getirmen lazım sonra da kendi duruşunu değiştirmen lazım. 
Bir köpek sorunluysa sorun mutlaka sahibindedir derler. Aynen öyle. 
Yaramazdır, hareketlidir başka bir şey ama komutlarını almıyorsa sorun senin duruşundadır. 
Başta da dediğim gibi sen daha yanına giderken kaybediyorsun maçı, 

ben Kont'u tarayamazdım bile başta şimdi halimizi görmen lazım 
önümde rahatça uzanıyor özgüvenliyim bana güveniyor, masaj yaptırıp, taratıyor.
Neden? Kont mu değişti? Yoo! Ben değiştim. " Ben Kont'u tarayacağım." 
Diye gittim her seferinde yanına tamamen içindeki hisle alakalı...

Cesar Millan candır. Hiç kaçırma internette Tivibu' ya üye olun. 

Hafta içi her gün saat 09:00-10:00 arası ve 16:00-17:00 arası var 
hafta sonu da cumartesi saat 11:00-14:00 arası var. 
Direk şunu öğretemiyorum dersen tecrübelerimi paylaşmak isterim. 

Ama senin sorunun liderlik problemi genel olarak bunu da 
aşmanın yolu daha fazla özgüven !!! Sakin ve kararlı olman...

Daha çok egzersiz ile onu yorup eğitim saatlerini kolaylaştırabilirsin. 

Ayrıca "hayır, Rafetttttt, dur, yapma" vb. heyecanlı ve 

sinirli cümleler onları sadece gaza getiriyor bazen hiç konuşmamak 
en iyisi böyle de bazı şeyleri çözebilirsin. 

Örneğin; Oyun oynamak için üzerine mi zıplıyor? 

Dön arkanı bakma, göz göze gelme onunla illa ki sakinleşip 
oturacak bir süre sonra işte o an dön ve ödüllendir. (aferin demen en büyük ödüldür)

Bazen yıkılıyorum; “ İki köpüş neyime? Diye. 

Özellikle Likya çok üzüyordu beni ama onlar yorulmuş uyurken, 
karınları tokken benden mutlusu yok.Likya ile olan tüm sorunlarda da 
yine sorun benimdir bir köpüş baktım diye usta olmadım iki köpüş 
bakarak da olamam ayrıca baktığım ırk Golden ama yöntem 
belli ırkı mühim değil ben özgüvenli olayım varsın 
inatçı terrierler, huskyler, dalmaçyalılar dev ırk köpüşler gelsin. 

Dik dur ve gülümse :) Çok severim bu sözü !!! 

Kaç kilo bir şey Rafet başa çıkarsın sen, uyurken pamuk 

gibi olan bu tüy yumakları uyanıkken seni böyle çileden çıkarmamalı. 
Büyütme olayı ve harekete geç, kendine güven arkadaşım. ;)  """